Sztuczna inteligencja to jedna z najszerzej dyskutowanych technologii, a powiązane z tym obszarem narzędzia coraz częściej znajdują praktyczne zastosowania. Zapraszamy do zapoznania się z przeglądem przykładowych zastosowań AI w rekrutacji, w związku z pojawieniem się na platformie L.E.M. nano zdarzenia pt. „AI w naborze na studia III”.
Rekrutacja nowych członków to jeden z kluczowych procesów dla większości organizacji – zarówno w przypadku firm, stowarzyszeń, szkół, uczelni itd. odpowiedni pracownicy, uczniowie czy studenci są istotnym czynnikiem odróżniającym organizacje odnoszące sukcesy od tych mniej skutecznych. Jest to szczególnie prawdziwe w sektorach wymagających specjalistycznej wiedzy i kompetencji. Pozyskiwanie odpowiednich kandydatów wymaga nierzadko pracochłonnej reklamy, wieloetapowej weryfikacji i selekcji zgłoszeń – a jeszcze bardziej kosztowne są pomyłki skutkujące rekrutacją nieodpowiednich osób. Sytuację dodatkowo utrudnia panujący w wielu krajach (w tym w Polsce) brak specjalistów w wielu dziedzinach. Z kolei o problemie niedostatecznie przygotowanych do edukacji wyższej maturzystów od wielu lat wspominają przedstawiciele polskich uczelni.
W biznesie natomiast, powiększa się zakres zadań, w których z pomocą rekruterom przychodzą narzędzia z obszaru sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i innych zaawansowanych technik informatycznych. Już pierwsze kontakty z potencjalnymi kandydatami mogą być wsparte przez narzędzia AI takie jak Textio. Analizuje ono wyniki procesów rekrutacyjnych i wspomaga w oparciu o zebrane informacje proces pisania ofert pracy, tak by przyciągnąć najwłaściwszych zainteresowanych. Narzędzia ENGAGE oraz Beamery Talent CRM z kolei wyszukują kandydatów na rynku pracy i wykorzystują AI do sugerowania dogodnego momentu, aby nawiązać z nimi kontakt. Rozmaite narzędzia posiadające zdolności analizowania języka naturalnego oraz komunikowania się w nim potrafią nawiązywać rozmowy z kandydatami, sprawdzać podstawowe informacje na ich temat, udzielać informacji o stanowisku, na które trwa rekrutacja oraz automatycznie umawiać rozmowy kwalifikacyjne (Mya, Olivia). Usługi Filtered oraz Paññã potrafią z kolei przygotowywać zestawy technicznych pytań, tak aby jak najdokładniej sprawdzić kompetencje nowych kandydatów.
Otwartym pozostaje pytanie czy na zastosowaniem tego typu narzędzi zdecydują się w rekrutacji na studia uczelnie amerykańskie – a z czasem także i polskie.
Artykuł dotyczy zdarzenia "AI w naborze na studia III". Zachęcamy do dyskutowania artykułu i rozstrzygnięcia w komentarzach na stronie zdarzenia.
Bibliografia:
Textio.com (ang.)
ENGAGE (ang.)
Beamery.com (ang.)
Hiremya.com (ang.)
Paradox.ai (ang.)
Filtered. ai (ang.)
Harver.com - 5 Fascinating Uses of AI in Recruitment in 2018 (ang.)
Forbes.com - How AI Is Changing The Game For Recruiting (ang.)
Powrót